Reklamacje
W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z Umową przysługuje Państwu prawo do złożenia reklamacji. Uprawnienie to przysługuje w ciągu 2 lat od momentu wydania Towaru, pod warunkiem zawiadomienia Sprzedawcy o tej niezgodności w ciągu 2 miesięcy od jej stwierdzenia.
Podstawę do reklamacji stanowią tylko wady fabryczne powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe z przyczyn zewnętrznych, takich jak: urazy mechaniczne, zanieczyszczenia, zalania, nie stosowanie się do instrukcji pielęgnacji artykułów tekstylnych.
Towar, którego odcień koloru różni się od widniejącego na monitorze komputera Klienta, nie może być uważany za wadliwy ani za niezgodny z umową. Widoczna na monitorze kolorystyka zależna jest od indywidualnych ustawień monitora Klienta.
Reklamacje dotyczące uszkodzeń Towaru powstałych w trakcie transportu, niekompletności zawartości przesyłki/Towaru bądź niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem zamówienia wymagają spisania protokołu reklamacji w obecności kuriera. Protokół powinien zawierać: datę, godzinę dostawy oraz opis stwierdzonych nieprawidłowości. Protokół powinien być sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (jeden dla kuriera drugi dla Klienta) oraz podpisany przez Klienta oraz kuriera.
Dokumentem uprawniającym do złożenia reklamacji jest dokument sprzedaży, czyli kserokopia lub skan paragonu bądź faktury wystawionej przez sklep House to Home.
Dodatkowo, reklamacje z tytułu uszkodzenia Produktu w transporcie rozpatrywane są na podstawie przekazanej do Sklepu kopii protokołu (mailem, drogą pocztową).
Reklamacje należy składać pisemnie, przesyłając wypełniony formularz zgłoszenia reklamacyjnego na adres mailowy sklep@house2home.pl lub tradycyjną pocztą na adres House to Home Ewa Gronowska, ul. Wał Miedzeszyński 414/4, 03-994 Warszawa. Zarejestrowani Klienci mogą składać reklamację poprzez dział Moje konto, dostępny po zalogowaniu się do sklepu. Następnie należy niezwłocznie dokonać zwrotu zamówionego Towaru wraz z dołączonym do niego dokumentem sprzedaży. W przypadku reklamacji dotyczącej uszkodzeń Towaru powstałych podczas transportu lub niekompletności przesyłki, dodatkowo należy załączyć protokół reklamacji.
Każda reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez Sklep wadliwego Towaru, po uprzednim prawidłowym zgłoszeniu reklamacji.
Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, koszty dostawy i zwrotu reklamowanego towaru oraz ewentualny zwrot ceny towaru zostaną przelane na podane w formularzu konto Klienta w terminie 5 dni roboczych od rozpatrzenia reklamacji. Za dzień zwrotu ceny uważa się dzień obciążenia konta bankowego Sklepu.
Sklep nie przyjmuje zwrotów za pobraniem.
Do pobrania: Formularz zgłoszenia reklamacyjnego
Odstąpienie od Umowy
W przypadku zawierania umów na odległość, a taki charakter ma umowa zawierana z naszym Sklepem w momencie dokonania zakupu, przysługuje Państwu prawo do odstąpienia od umowy, bez konieczności podania przyczyny (Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). Mogą Państwo tego dokonać w ciągu 14 dni od dnia wydania towaru. Za dzień wydania Towaru uważa się dzień otrzymania przesyłki. W celu odstąpienia od umowy Klient powinien złożyć pisemne oświadczenie wypełniając formularz dołączony do zamawianego Towaru i przesyłając go na adres Sklepu. Formularz jest także dostępny do pobrania na stronie Sklepu (poniżej). Dokumentem uprawniającym do złożenia reklamacji jest dokument sprzedaży, czyli kserokopia lub skan paragonu bądź faktury wystawionej przez sklep House to Home.
W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą i strony obowiązane są zwrócić to co sobie świadczyły w stanie niezmienionym. Jeśli towar nosi ślady użytkowania, niemożliwe jest odstąpienie od umowy.
Klient powinien odesłać zwracany towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Klient zobowiązany jest odpowiednio zabezpieczyć towar, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu.
Zwracany towar wraz z dokumentami należy wysłać na swój koszt na adres : House to Home Ewa Gronowska, ul. Wał Miedzeszyński 414/4, 03-994 Warszawa.
Zwrotowi podlegają koszty dostawy towaru poniesione wcześniej przez Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Natomiast koszt odesłania towaru do Sklepu ponosi Klient i nie podlega on zwrotowi.
Sklep nie przyjmuje zwrotów za pobraniem.
Sklep dokona zwrotu ceny zwracanego towaru i zwrotu kosztu dostawy, jeżeli taki koszt klient poniósł, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Zwrot nastąpi w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania zwrotu. Za dzień zwrotu powyższych kwot uważa się dzień obciążenia konta bankowego Sklepu.
W przypadku, gdy Klient zażądał wystawienia faktury, pieniądze zostaną zwrócone na konto w ciągu 14 dni po otrzymaniu przez firmę House to Home podpisanego dokumentu korekty. Korekta faktury zostanie sporządzona przez Sprzedawcę i niezwłocznie przesłana Klientowi drogą pocztową za pośrednictwem Poczty Polskiej bądź firmy kurierskiej.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi indywidualnemu w przypadku:
a) świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
d) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
Do pobrania: Formularz zwrotu towaru
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej mowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.